10 Haziran 2015 Çarşamba

Nereden Başlasam

Hazır mısınız okumaya,ben hiç hazır değildim bunları yaşamaya.Başlıyorum öyleyse haydi kaleme kuvvet...

Daha önce bahsetmiştim ya hani iki yazı aşağıda,tiroitten şüphelenildi,ultrason istendi diye. Sonucu alıp telefonda doktoruma okudum.Bir genel cerrahla görüşmemi önerdi. Eğer Metin Bey ilaç vermiyor,açıklama bile yapmıyorsa o işte bir iş vardı. Hemen raporları elime alıp araştırma yaptım. Olumsuz şeylerle karşılaştım. En yakınımdaki özel hastaneyi arayıp randevu aldım ve işten izin bile almadan,haber bile vermeden koştum gittim.Dönüşte binanın kapısında komşu ile karşılaştım. Biraz bahsettim durumu. Dedim ki ben nasıl anlatacağım şimdi bunları,evdekilere. Yine üzülecekler,ben nasıl toparlayacağım herkesi.Dedi ki,sen tanıdığım en güçlü ve pozitif insansın. Psikolog olmalıymışsın,ilk seansına da beni almalıymışsın. Sen bunu da halledersin,sakın korkma.Mutlu oldum tabi ama yeterli değildi. Eve geldim.Önce halama anlattım sonra telefonu açıp annemle konuştum. Parathormon değerinin çok yüksek çıktığını, d vitamininin neredeyse vücudumda hiç kalmadığını,fosfor,kalsiyum ve bir kaç değerin daha çok düşük olduğunu parathormonun bu denli yüksek olmasının vücuda ve iç organlara çok zararlı olduğunu,böbreklerimin hızla eriyeceğini,kemik yapımın çok zayıflamış olabileceğini,ha kırıldı ha kırılacak durumda olmuş olabileceğini,bir çok iç organda hasarlar olmuş olabileceğini ya da hızla oluşabileceğini,tüm bunlar için çok acil ve tek çarenin ameliyat olmam gerektiğini nasıl anlatacaktım.!Ve ekledi sen bu değerlerle nasıl yaşıyorsun. Çok halsiz değil misin, kemiklerin kırılabilir dikkat et,kalsiyumun çok eksik. Hayır dedim halim gücüm son derece yerinde. Hiç bir sıkıntım yok. Şaşırdı. Böyle olmamalıymış. Ben de şaşırdım. Acaba tahlil yapan makina bozuk olabilir mi dedim güldü. Tüm değerlerini mi yanlış ölçtü dedi. O zaman nereden geliyordu bu yaşam enerjisi. Hayret etti,hayret ettim.Ben neymişim.! Tek bildiğim hep uyumak istediğim. Dün gece 22.30 da yatıp sabah 8.30 da zor uyanabildiğim.Onun dışında ben hasta değildim,tesadüfen öğrendim ki meğer bitmişim.!

Keşke o odada yalnız olmasaydım.Duyduklarım karşısında,başka yolu yok mu diyebildim sadece. Hayır dedi doktor,tek yol acil ameliyat.Şoke oldum. Yine mi dedim içimden.Yine mi başa döndük.Allah'ım yeter...N'olur yeter...Gücüm yok artık. Kendimi geçtim 15 yaşındaki kardeşime bunları yaşatmaya hakkım yok benim. Bir ameliyat daha olacağımı nasıl anlatırım. Üstelik bu hastalık çok nadir rastlanan bir hastalıkmış.Çok ender görüldüğü için bu işi yapabilen doktor da az sayıda imiş. Her cerrah meslek hayatı boyunca çok az sayıda parathormon hastası ile karşılaşırmış.
Öyle az bilgi öyle kısıtlı bilgi var ki internette. Delireceğim sandım. Bir yolu olmalıydı. Bir çıkışı olmalıydı.Ameliyatta neydi yahu,bir tedavisi illaki vardı. Ne gidecek bir doktor bulabildim ne de farklı bir tedavi. Sadece haftaya tahlilleri tekrarlayalım,belki bir mucize olur,değerlerin düşer o zaman gerek kalmaz ama hiç sanmıyorum demesine sığındım.Bir mucize Allah'ım... 6 ameliyat olmuş ve hiç kendini böyle hissetmemiş olan ben bu sefer çok korktum ve tarifsiz üzüldüm. Olmak istemiyorum diye tekrarladım içimden.


Patronuma mail yazdım durumu bir iki cümle ile özetledim.Cevabı; hiç bir şey yazamıyorum çok üzüldüm oldu. Bir arkadaşıma anlattım o da aynı tepkiyi verdi.Hiç bir şey olmamış gibi davrananlar da vardı,çok sinirime dokundu. Fazlasıyla üzülenler de oldu,telkin etmek için gösterecek çabam yoktu.
Dün gece aklıma geldi. Benim çok eskilerde hayatımı kurtarmış bir doktordu Yavuz Furuncuoğlu. iki böbreğimde bitmek üzereydi ve hayatım onun ellerine teslim edildi.Hiç bir şey yaşamamış gibi bana hayatımı eskisinden daha sağlıklı,tamamen sağlıklı halde geri verdi.

Şimdi medikal park göztepe hastanesinde yardımcı doçent doktor kendisi. Hiç iletişimimiz kopmamıştı. Ne hastalığım olsa kendisine danışırdım. Yine öyle yaptım. Mail yazıp durumu en baştan anlattım ve yapılan tetkikleri mail attım. Fikrinize muhtacım dedim.
Allah ondan iki cihanda da razı olsun. Cennetin kapıları açık olsun kendisine.

Teşhisi doğruladı fakat ameliyat kararını onaylamadı. Ameliyat kararına varılması için bir tetkikin eksik olduğunu ve henüz yapılması gereken her şeyin yapılmadığını,elden gelen her şey yapıldıktan sonra bu kararın verileceğini anlattı. D vitamini takviyesi almam gerektiğini 1 ay sonra tahlilleri yeniden yaptırmamı ve büyük ölçüde problemin düzeleceğini düşündüğünü,eğer değerler düşmez ise ameliyat gerekeceğini anlattı.
Allah'ım bu bir mucizemiydi.Bu adam benim için bir şanstı,orası kesindi.tıp dünyasına 10 kitap hediye etmiş,öğrenciler yetiştirmiş,hayatımı kurtarmış ve hala sihirli aklı ve bilgileriyle bana,sağlığıma ışık tutan bu insana ne desem ne yazsam eksik kalır.
Hâlâ korkuyorum. Hâlâ ameliyat olma ihtimalim var ve eğer gerekli olur ise çok korkuyor ve hiç istemiyorum. Boğaz kısmından yapılacak bir kesi ile parathormon denilen hormonlar alınacak ve eğer başarısız olunur ise bir sürü sorunlar yaşanacak.Kaldı ki tam boyundan geçen şantımın zarar görme olasılığı da var. Tüm bunları düşününce,rahatlayamıyorum doğrusu. Çok üzgün ve mutsuzum. Lakin bir yol belirdi önümde. Acil ameliyat ! Başka yolu yok ! derken biri, ameliyat için erken,daha elimizden gelenin hepsini yapmadık ki diyen bir Yavuz Amcam var benim. Mucizem... Ömrüne duacı olduğum,hayatıma iyi ki giren, Önce Allah yaşamanı istedi senin diyen,ama kaderime etki ettiğini düşündüğüm çok değerli doktorum. Yıllar geçti,10 yaşında bir çocuktum onu tanıdığımda şimdi otuz yaşında koca bir insan olduğum. Hiç unutmadım onu,hiç koparmadık bağımızı.Geçmişimde,bu günümde hep vardı dilerim geleceğimde de ona tıbbi anlamda ihtiyacım olmadığı tüm vakitlerde de yaşamımda olur. Ve hep bana iyi haberlerle,müjdeleyici bilgilerle ışık olur.
Yarın sabah d vitamini ilacına başlıyoruz sanırım. Ondan gelecek son bir onay mailine ihtiyacım var şimdi. Sonra geri sayım başlayacak. 1 ay sonunda tahliller tekrarlanacak bakalım o zaman neler olacak.Nefesimi tuttum bekliyorum. Dua ile,pozitif enerji ile inşallah gerek kalmayacak yeni bir ameliyata.Bu son olacak dediğim beyin ameliyatı kapanışı yapmış olacak sağlık yolculuğumda.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Hz. Allah acil şifalar versin. Hepimiz için her şeyin hayırlısı olsun.

Kelimelerle Dans dedi ki...

yolcu; amin Allah razı olsun.

Yorum Gönder